IK Fyris Uppsala curling

Medlemskap & Avgifter

IK Fyris Uppsala curlingektionen bildades hösten 2005 genom att en existerande klubb (SJ Curlingklubb) flyttade över sin verksamhet till anrika IK Fyris.

Vi har ca 140 aktiva medlemmar och beräknar att klubbens tider i hallen räcker för 150-200 medlemmar.

Klubben tillämpar fem typer av medlemskap

Avgiftmatrisen för alla avgifter finns här.

Medlem utan spelrätt

I medlemskapet får man spela under klubbtiderna (se träningstider 1 oktober t.o.m. den 31 mars).

Juniorer får spela på obokade tider inkl. juniorträning och klubbtiderna.

Medlem med spelrätt

Vill man spela mycket curling och på andra tider än klubbtiderna kan man köpa en spelrätt. Den kostar 6500 kr och köps av Curlingcompaniet AB. Med spelrätt får du kraftigt reducerad sektionsavgift och rätt att spela i hallen fr.o.m. ca mitten av sep (när hallen öppnar) t.o.m. ca slutet av april (till hallen stänger) på all obokad tid, inkl. klubbtiderna.

Tisdagsmedlem

Denna kategori medlemma spelar med sektionenes daglediga medlemmar på tisdag förmiddagen. Tisdagsmedlemmar har ej tillträde till klubbens träningstider för övrigt.

Tränande medlem

Om du är fullvärdig medlem i en annan curlingklubb, men vill ha möjlighet att träna i hallen.

Senior - ungdom

En seniorspelare kan ansöka hos styrelsen att klassificeras som "Senior - ungdom" till och med 26 år. Kravet för att klassificeras i denna kategori är att spelaren under säsongen ingår i något av Sveriges curlinglandslag, alternativt spelar i SCF-divisionspel, dvs Elitserien eller Div. 1. Senioren skall även ägna sig åt studier på minst 50% vid universitetet (eller motsvarande).

En "Senior - ungdom"-spelare äger rätt att:

• träna på icke-klubbtid där ej är uthyrningar/event är inbokade, samt
  • kvittera ut nyckel till curlinghallen.

Klubben vill att medlemmar i denna kategori skall vara klubbens juniorverksamhet behjälplig efter överenskommelse med junioransvariga.

Reducerade avgifter

Blir man medlem efter årskiftet (fr.o.m. 2024-01-01 t.o.m 2024-03-31 betalar man halv sektionsavgift.

Nya medlemmar fr.o.m. 2023-04-01 betalar ej för resterande spelår. Betalar full avgift kommande spelår.

Deltar man i en nybörjarkurs får man sektionsavgiften reducerad med det belopp man betalade för att delta.

Bli medlem genom att klicka här!

Vid ev. frågor kring medlemskap kontakta Lennart Jakobsson, lennart.jakobssonATfyriscurling.se (byt AT till @ när du ska skicka mejl).

En bild

Publicerad: 2022-11-16